|
NX2 hjælp
|
| JHF |
Lagt på d. 17. July 2010 13:17:34
|

Begynder

Antal indlæg: 7
Kamera: F3 HPp + D3x
Status:
|
Jeg har ved en fejl fået slettet de originale filer i en batch-process!!! 
Mine søgninger giver at der ikke er noget at gøre, og at de filer ikke kan reddes - altså ingen undo funktion!
Nogle erfaringer??
JHF |
| |
|
|
| Gandalf |
Lagt på d. 17. July 2010 16:51:32
|

Administrator

Antal indlæg: 664
Kamera: D700, D90 og IR-konverteret D40
Status:
|
Hej JHE og stort velkommen til forummet
1) Hvis du bruger Sandisc, så følger der med hver enkelt kort et "redningssystem" med, selv om du også har slettet det på kortet, og jeg har prøvet dette system med succes, man må bare leve med, at man får en masse andet frem.
2) Du skriver ikke, hvordan det er sket, er det fordi du har sat flueben i "Delete ....after processed ?
3) Hvis du ikke bruger Sandisc, så er det her måske en mulighed, har dog ikke prøvet det, da jeg stort set altid bruger Sandisc, så jeg kan intet garantere:
http://www.datarescue.com/photorescue/download_pc.htm
4) Der er muligvis andre systemer, hvis du prøver at google:
"How to rescue lost photo-files"
-------
Håber det lykkes for dig, lad os høre, hvordan det går.
---
ER du tilfreds med din D3x-er ? - jeg er meget interesseret, når de forhåbentlig laver støvfjerner og nemmere adgang til live view i en måske billigere udgave, f.eks. D700X, men jeg er allerede mega-fristet med den nuværende model.
Redigeret af Gandalf d. 17. July 2010 16:55:31 |
| |
|
|
| JHF |
Lagt på d. 17. July 2010 18:26:48
|

Begynder

Status:
|
Tak for svar
ad 1
Jeg har nu forsøgt at køre rescue-pro (sandisk) på mit eksterne drev (der hvor billederne er slettet) men det stopper/går kold efter 400 filer.
ad2
Ja
Jeg lavede nogle ændringer, der skulle være i alle billeder og kørte en batch-proces. Der kan man få NX2 til at slette de oprindelige filer efter de er blevet behandlet. Jeg har aldrig brugt det (altså det med at slette), og er 95% sikker på at det er NX2 der har sat fluebenet 
ad3
har også prøvet photorescue, men det ville ikke begynde da mit drev (1T var for stort
ad 4
har googlet og prøvet flere programmer
Mht d3x
Super kamera! Er meget tilfreds, kunne dog godt bruge en d3s, da d3x ikke har ligeså lavt støjniveau, støvfjerner og video. Jeg tror dog ikke der kommer en d700x forløbig, efter den succes der har været med lavere Mpix (d3+d700). Ved dog at mange fotografer har efterlyst video i en x-model, så måske.
Hilsen Jens (JHF) |
| |
|
|
| Gandalf |
Lagt på d. 18. July 2010 01:39:32
|

Administrator

Antal indlæg: 664
Kamera: D700, D90 og IR-konverteret D40
Status:
|
JHF/Jens, jeg vil sige prøv igen med rescue, idet jeg oplevede det samme, altså at den stoppede, men så ændrede jeg "et eller andet" - beklager jeg kan ikke huske hvordan,
idet det var "trial and error", men til sidst lykkedes det.
Har kun prøvet det en gang, så jeg kan ikke vejlede, idet det som sagt var trial and error, men det er ikke særligt brugervenligt, og man skal være opmærksom på, hvad man "beder den om"
Skal dog sige: Jeg ved ikke, om Nikons fjernelse er mere permanent end andre fjernelser, men det er ikke noget, jeg har hørt noget om.
Hvis det er ekstremt vigtigt kan du jo evt. forsøge at finde nogle, der kan få det frem - mod ganske vist en ret stor betaling.
Men de findes - de har noget særligt hundedyrt udstyr.
---
Ja, jeg vil godt tro, at det flueben var sat som default, men det skal man jo så ændre selv (jeg spiller ikke klog, fordi vi har alle lavet sådanne fejl).
-----
Rart at høre med din D3x - håber stadig, at de laver en med støvfjerner og direkte adgang til live view.
Jeg har haft støvproblemer med samtlige mine tidligere kameraer, indtil Nikon kom med den facilitet, og siden har jeg ikke haft en eneste gang, hverken med D700 eller D90, og jeg skifter ofte objektiver, og glemmer ofte at holde kameraet nedad, men no problemos.
Redigeret af Gandalf d. 18. July 2010 01:41:37 |
| |
|
|
| nikadm |
Lagt på d. 18. July 2010 09:28:04
|

Superadministrator

Antal indlæg: 526
Kamera: D3
Status:
|
Jeg foreslår du prøver samme spørgsmål på http://eksperten.dk
Der er nok et par stykker der kan hjælpe. |
| |
|
|
| JHF |
Lagt på d. 18. July 2010 09:45:23
|

Begynder

Status:
|
Hej
Jeg prøver rescuepro igen, og kigger på eksperten.dk. Det er "kun" 20 rawfiler der er slettet, så det er ikke den store skade, men principielt er det noget skidt at der ikke kommer en advarsel i NX2 om at man er ved at slette filer permanent 
tak for hjælpen - og et godt forum!
JHF |
| |
|
|
| nikadm |
Lagt på d. 18. July 2010 09:58:24
|

Superadministrator

Status:
|
Jo, men det kunne jo være det var "de" 20 billeder. 
Du må meget gerne fortælle hvordan, hvis det lykkedes.
|
| |
|
|
| JHF |
Lagt på d. 18. July 2010 10:01:34
|

Begynder

Status:
|
RescuePro er netop crashet igen! Jeg opgiver! Den største skade der er sket er at jeg i batchprocessen på nogle billeder havde lagt lidt for meget skarphed og kontrast i billederne.
JHF |
| |
|
|
| nikadm |
Lagt på d. 18. July 2010 10:16:09
|

Superadministrator

Status:
|